Sløjdlokalet er indrettet med 28 nye arbejdsbænke samt nye værktøjsskabe, som er placeret, så eleverne kan hente værktøj uden at genere hinandens arbejde. Småmaskiner som søjleboremaskine, dekupørsave og båndpudser er placeret i en zone tæt på høvlebænkene, og med god plads mellem maskinerne. De store maskiner som rundsav, båndsav og drejebænk er placeret i et aflåseligt maskinværksted med masser af skabsplads til bits og tilbehør til maskinerne. En ny glasdør og et vindue mellem sløjdlokalet og maskinværkstedet sikrer en god visuel kontakt mellem de to rum. To forrum til sløjdlokalet blev indrettet til henholdsvis et maleværksted og et materialedepot.
Lokalet er indrettet i tre zoner, en ”grov” zone med adgang til vand, hvor der kan arbejdes med materialer som f.eks. ler, maling og papmaché, og en ”fin” zone til bl.a. papir, karton, stof, perler og garn, samt en ”intro/formidlingszone”.
De nye skabe med vitrinelåger og Kreavogne, er med til at kode lokalet til kreativitet. Filttavler med akustikdæmpende egenskaber på væggene, giver mulighed for udstilling, hvor eleverne kan inspireres af hinandens kreaprojekter. I indretningen indgår et mix af fleksible borde: højborde, borde i almindelig højde, og et højdejusterbart bord, som giver eleverne mulighed for arbejde i større eller mindre grupper.