NYNATURFAG

Elever kan motiveres til naturfag

NyNaturfag er et indretningskoncept for naturfagslokaler, som fra 2012 er blevet afprøvet af Katafonden. Forskningen derfra viser, at en varieret indretning af naturfagslokalerne smitter af på eleverne – de involverer sig mere i fagene og viser en øget interesse for at beskæftige sig med naturfaglige opgaver og eksperimenter.

Indretningen fordrer forskellige og varierede undervisningsformer og giver fantastiske muligheder for at eleverne kan eksperimentere og udforske forskellige naturfaglige emner. Denne anderledes indretning og undervisning, giver eleverne gode muligheder for at komme i flow, får dem til at glemme tiden og øger deres evne til at koncentrere sig om de opgaver, de blev stillet.

”Vi har set store potentialer for både bedre undervisningsformer, mere produktive lærer-roller, mere konstruktive elevroller, bedre forudsætninger for flow og flere muligheder for læring”.

– Frans Ørsted Andersen, flowforsker og leder af forsøgs-undervisningens evaluering.

”Jeg har da på en måde lært, at fysik kan være sjovt, for jeg har aldrig forstået, når folk sagde det var sjovt”.

-elev

Kom selv i gang

Med at skabe bedre og mere varierede naturfagslokaler.

Konceptet

Med projektet NyNaturfag ønsker vi at øge elevinteressen for naturfagene i grundskolen

https://youtu.be/I4ilVrhj8pM

Besøg os til åbent hus i Naturfagshuset FUF

Få hjælp og rådgivning

Book undervisning i Naturfagshuset FUF