Rumas 09 06 2020 fullsize Højer Invest opkøber Rumas A/S

Højer Invest opkøber endnu et selskab, og to møbelvirksomheder med et solidt nordjysk grundlag bliver således søsterselskaber i en stærk alliance…

Højer Invest, som også ejer Højer Møbler A/S, har pr. 1. juni 2020 opkøbt og overtaget alle aktiviteter i Rumas A/S, der efter 50 år som selvstændig kontormøbelproducent nu har valgt at sælge virksomheden.

Line Søe overtog i januar 2018 den daglige ledelse af Rumas A/S efter hendes far og grundlægger John Pedersens død. I de sidste 2½ år har direktør Line Søe sammen med underdirektør Michael Petersen bygget videre på den solide platform, som hendes far har skabt.

”Det har været 2 ½ spændende – men også meget udfordrende år; men med Michael Petersen ombord og med hans store erfaring på møbelmarkedet har vi fået opdateret Rumas’ kollektion, vores processer og vores fantastiske showroom i Aalborg samt tydeliggjort samhandelsstrategien ud mod vores forhandlere og arkitekter.” Rumas fremstår derfor i dag som en tidssvarende møbelvirksomhed og en professionel, synlig aktør på kontraktmøbelmarkedet”.

”Med strategien på plads er jeg derfor glad for at kunne videregive stafetten til Højer Invest. Jeg er særligt stolt af at Rumas med dette salg fortsat er i solide, nordjyske hænder og at lokale arbejdspladser således bevares. Jeg er sikker på, at det er begyndelsen på en ny og spændende rejse for Rumas”, udtaler Line Søe.

Og overtagelsen af Rumas A/S krævede da heller ikke megen betænkningstid for indehaver af Højer Invest, Jens Højer. ”Synergierne for Højer Møbler og Rumas er mange, men skal jeg pege på et par stykker, så bliver det et stort udbytte af en optimeret fælles produktion, et bredt og konkurrencedygtigt sortiment og det veletablerede samarbejde med en lang række arkitekter, Rumas kommer med. Netop arkitekterne spiller også en vigtig rolle i den strategi, som Højer Møbler i dag arbejder ud fra ift. indretning af nutidens og fremtidens skoler”.

”Højer Møblers kernekompetence på skolemøbelmarkedet er at skabe funktionelle, inspirerende og innovative indretningsløsninger, der understøtter de forskellige læringsstile og skaber optimale forudsætninger for læring og trivsel. Det sker bl.a. ved hjælp af et nytænkende møbelsortiment, der skaber aktiverende og motiverende læringsrum. Med tilførslen af Rumas’ møbelsortiment, står Højer Møbler fremadrettet endnu stærkere på dette felt, som fortsat vil være Højer møblers primære forretningsområde. Tilsvarende er der i Højer Møblers eksisterende sortiment en lang række møbler, som søsterselskabet Rumas’ forhandlere på kontormøbelmarkedet nu også kan få stor fordel af”.

”I det hele taget kommer vi til at tage det bedste med fra begge forretninger”, udtaler Jens Højer, der glæder sig meget over opkøbet og til det nye samarbejde med Rumas-holdet.

Højer møblers nuværende direktør Michael Glibstrup, der fremover skal fungere som adm. direktør i begge selskaber, ser også tilførslen af et ekstra ben at stå på, som en stor styrke for Højer Møbler. ”Ved at udvide sortimentet og tilføje et ekstra segment, som vi ikke tidligere har arbejdet intensivt med, er vi parate til at vinde land i både DK og på eksportmarkederne. Vi er særdeles stærkt rustede nu med en stor tro på fremtiden – til glæde for både kunder og medarbejdere”.

For yderligere oplysninger kontakt:

Hos Rumas A/S: Michael Petersen, tlf. 40801155

Hos Højer Møbler A/S: Jens Højer, tlf. 21831920