TRANSKRIBERING

Kan man øge elevernes trivsel ved indretningen af læringsrummet?

“Noget af det vi arbejder rigtig meget med, det er jo det her med at skabe plads til alle og det handler selvfølgelig rigtig meget om, at vi er forskellige som mennesker vi lærer forskelligt, vi er forskellige typer og derfor, så har vi også forskellige fysiske behov. Noget af det, der kan ændre på elevernes trivsel det er, at man skaber en plads til dem inde i læringsrummet, hvor de føler, at de kan være i, med de forudsætninger de har. Det kan både være hende den stille, introverte følsomme pige, som har brug for at trække sig ind i en hule og have lidt ro omkring sig. Og så kan det være ham drengen, som har kropslig uro, som har brug for at få noget kanaliseret væk. Så for os der handler det ikke rigtigt om, at man skal have den helt perfekte, ergonomiske stol for at sidde behageligt og have det godt. Det handler faktisk om muligheden for at skifte siddestilling, så man både skifter mellem at sidde og stå og ligge. Og så selvfølgelig tage udgangspunkt i hvad er det den enkelte har behov for?”

Katrine Bagnkop
Rumpilot, Højer Møbler A/S